Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: toppen forum!

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

toppen forum!

Tycker att nya forumet ser bra ut och Jisses va skönt det är att slippa dessa långa listor men namn på alla som svarar på inlägg!
    Gissar att jag oftare kommer att besöka forumet.

Någon som kanske funderar på mitt alias? Finns det någon järnväg mellan Waxholm och Rindö?
    Nej det finns ingen järnväg på sträckan. Passerar ofta sträckan med båt och lagt märke till att trafiken med järnvägsfordon kan vara intensiv.
    Ingen skönhet men ett järnvägsfordon från Infra Nord. Funderar ibland på om det är den sträckan i Sverige som har den intensivaste järnvägstrafik över vatten?

Passagerare Simon Bs avatar
    Medlem
    mar 2018

Sv: toppen forum!

Den var otippad! Varför fraktar Infranord sina fordon den här vägen?

1. Klass Hans Bromans avatar
    Medlem
    nov 2017

Sv: toppen forum - jvgfordon vid Rindö

Citat Ursprungligen postat av Waxholm - Rindö järnväg. Visa inlägg
    - - -
    Någon som kanske funderar på mitt alias? Finns det någon järnväg mellan Waxholm och Rindö?
    Nej det finns ingen järnväg på sträckan. Passerar ofta sträckan med båt och lagt märke till att trafiken med järnvägsfordon kan vara intensiv.
    Ingen skönhet men ett järnvägsfordon från Infra Nord. Funderar ibland på om det är den sträckan i Sverige som har den intensivaste järnvägstrafik över vatten?
    I ett närliggande sund, nämligen mellan Rindö och Värmdölandet, har många, många järnvägsfordon fraktats (eller fraktas fortfarande?), men på den andra ledden. Jag tänker på tågfärjetrafiken från Stockholm Värtahamnen till Åbo (och Nådendal). Jag vet alltså inte om den har upphört. Det var ju nästan bara godsvagnar som skeppades över med dessa tågfärjor, men 22-24 augusti 2002 skeppades två av Svenska Motorvagnsklubbens rälsbussar över till Åbo och tillbaka. Jag tror det var med M/S Sea Wind. Rälsbussarna stod över dagen i Åbo hamn medan resedeltagarna gjorde en utflykt med bredspåriga finländska Dm7-rälsbussar. Här är en bild från ankomsten till Åbo:

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Simon B Visa inlägg
    Den var otippad! Varför fraktar Infranord sina fordon den här vägen?
    Vågar en gissning på att det är ett smart sätt att ta sig runt Stockholms innerstad. Alternativen är Skeppsbron, Västerbron, Essingeleden eller någon bro längre in i Mälaren.

1. Klass Hans Bromans avatar
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Göran Kannerby Visa inlägg
    Vågar en gissning på att det är ett smart sätt att ta sig runt Stockholms innerstad. Alternativen är Skeppsbron, Västerbron, Essingeleden eller någon bro längre in i Mälaren.
    Det måste tydligen vara en situation där Infranord behöver förflytta ett spårfordon från Uppland till Sörmland utan att använda järnvägsspår.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •