Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Film Inlandsbanan Arvidsjaur - Kåbdalis från förarplats.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Film Inlandsbanan Arvidsjaur - Kåbdalis från förarplats.

Tänkte bara upplysa er som är intresserade, att min film Arvidsjaur-Kåbdalis (1997) finns tillgänglig på YouTube. Ta plats i förarhytten på YF1 1329 och upplev inlandsbanan så som det begav sig sommaren 1997.

Här följer en länk:

Senast redigerat av Admin den 2018-03-02 klockan 21:24:26. Anledning: Redigerat videolänken

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Film Inlandsbanan Arvidsjaur - Kåbdalis från förarplats.

Fina filmer. Tittade nyligen på Hultsfred- Oskarshamn . Tyvärr försvinner allt ljud ibland

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Ljudet är medvetet borttaget på vissa avsnitt på grund av vissa samtal som jag inte vill publicera av olika skäl. Sätt på undertexterna så får du information om både det ena och det andra på filmerna.

Passagerare Montfrooijs avatar
    Medlem
    feb 2018

Super nice video!

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Det var nog rätt tänkt att inte få med allt. Jag vet att det snackas alltid lite ski-t i hytten

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Det är alltid en avvägningsfråga. Rent generellt har jag tagit bort sådana samtal som jag finner så störande och distraherande att jag själv stänger av ljudet då jag själv ser filmen.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Efter att ha hört de första 25 minuterna, har jag två reflektioner:
    * Det går inte särskilt fort, tåget. :)
    * Jag hoppas att folket i förarhytten inte pratar lika mycket strunt om samer och renskötsel nu, tjugo år senare. Jag blev lite beklämd en eller ett par gånger.

Moderator / Sekr SJK Mattias Janssons avatar
    Medlem
    sep 2017

Citat Ursprungligen postat av Fomalhaut Visa inlägg
    * Jag hoppas att folket i förarhytten inte pratar lika mycket strunt om samer och renskötsel nu, tjugo år senare. Jag blev lite beklämd en eller ett par gånger.
    Det är förvisso inte jordens snabbaste järnväg, men generellt sett så tycks det mig som att det rätt ofta i sådana här filmer, även från riktiga höghastighetssträckor ser ut som att det inte går särskilt fort. Jag vet inte om det är perspektivet som luras eller vad det beror på, för även 200 km/h och mer kan ibland se rätt makligt ut.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Mattias Jansson Visa inlägg
    Det är förvisso inte jordens snabbaste järnväg, men generellt sett så tycks det mig som att det rätt ofta i sådana här filmer, även från riktiga höghastighetssträckor ser ut som att det inte går särskilt fort. Jag vet inte om det är perspektivet som luras eller vad det beror på, för även 200 km/h och mer kan ibland se rätt makligt ut.
    Nej, det har du rätt i. En minut per kilometer är väl ungefär dubbelt så hög hastighet som det kändes som. Tack för påpekande!

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Nej, det har du rätt i. En minut per kilometer är väl ungefär dubbelt så hög hastighet som det kändes som. Tack för påpekande!
    Den här video ska vara filmad i 300 km/h men känns nog mer som 150. Det står i en kommentar att kameran är för inzoomad, för mycket tele.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •