Nu för tiden sitter man hemma och kan bara drömma om att komma ut och resa i Europa. I dagens utgåva ger SvD åtta anvisningar på vad man kan drömma om.
1. Basel/Zürich - Lucarno. I stället för genom nya Gotthardstunneln kan man ta sig ytledes genom gamla banan. I höjdare i dubbel bemärkelse.
2. Stockholm - Berlin. SvD har inte missat att Snälltåget från i år erbjuder direkttåg två gånger i veckan från Stockholm till Berlin.
3. Paris - Nice. SvD föreslår SNCF:s nya nattåg. Men jag åker hellre på dagen.
4. Berlin - Kraków. Ett nytt EC-tåg har satts in på sträckan i år. Det får man inte missa.
5. Amsterdam - Wien/Innsbruck. ÖBB nya nattåg delar sig i Nürnberg. Känns kul att försöka under en Interrailresa.
6. Prag - Przemyśl. Till Przemyśl kan man åka med direkttåg från Prag fr o m i år. En vacker stad och en bra bas för resor in i Ukraina.
7. Zürich - München. En härlig resa med diesel mellan Lindau och München. I år har SBB dessutom satt in nya fina Astoro-vagnar i EC-tåget.
8. Prag - Ljubljana - Rijeka. EC-tåg med tjeckiska Regiojet. Ett nattåg värt att uppleva.
Kommer jag iväg med vaccin och släppta restriktioner framåt sommaren så vet jag vad jag vill göra.