Sidan 4 av 6 FörstaFörsta ... 23456 SistaSista
Resultat 61 till 80 av 112

Ämne: Hur har natten förlöpt?

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Hur har natten förlöpt?

Citat Ursprungligen postat av mry Visa inlägg
    Nattåget 91 har gått från Luleå 17:36, med i det tåget var i princip alla sov/liggvagnar som fanns i Luleå så nu är det bara sittvagnar på bangården här i Luleå.
    Är verkligen 93 inställt? Man säljer fortfarande biljetter till tåget!

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Hur har natten förlöpt? - Lite mera

63130 verkar ha stått i Kälarne området ska till Björnfjell. Man undrar hur diesel aggregaten på vagnarna har klarat sig. Har de fått fylla på diesel?
    Nu kanske de inte används på transporter norrut. men mycket blir rubbat när tågen tar 2-3 dygn mer än planerat att ta sig fram
    Länk

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av jorgen3 Visa inlägg
    63130 verkar ha stått i Kälarne området ska till Björnfjell. Man undrar hur diesel aggregaten på vagnarna har klarat sig. Har de fått fylla på diesel?
    Nu kanske de inte används på transporter norrut. men mycket blir rubbat när tågen tar 2-3 dygn mer än planerat att ta sig fram
    Länk
    Begge nordgående ARE tog skulle stå parkert i Bräcke ifølge Cargonet. Det burde ikke være noe problem å etterfylle drivstoff til aggregatene dersom det var behov for det.

1. Klass Hans Bromans avatar
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Per Helmerson Visa inlägg
    Ja, fortfarande (kl 22.13) ser det på www.vy.se ut som att det går att köpa biljett till tåg 93 mot Stockholm, 22.11 från Boden. Men enligt Trafikverket är tåget inställt den här natten. Jag har svårt att tro annat än att Vy kommer att ha endast ett tågsätt till hands i Stockholm i morgon (torsdag) för att gå nästa natt till övre Norrland, fastän Vy säljer biljetter till båda tågen 92 och 94 hela vägen för nästa natt.

PS Jag tänkte nog fel vad beträffar tillgängliga tågsätt i Stockholm, eftersom 93 faktiskt gick ner till Stockholm under ovädersnatten.

Senast redigerat av Hans Broman den 2021-01-13 klockan 22:36:49. Anledning: Lagt till PS

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Jag antar att Vy inte tänkt på (eller hunnit?) att spärra bokningen av 93-an. De har nog mycket annat att reda ut och bestämma.
    Jag litar i alla fall mer på Trafikverkets info och på jvgfoto (som inte har någon tid för 93-an sen kl 0:47 i morse).

Senast redigerat av Ulf Broman den 2021-01-13 klockan 22:23:42. Anledning: Tillägg

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Både 95 og 93 var innstilt fra Narvik onsdag.

Passagerare
    Medlem
    jul 2018

Jag kan säga att jag är ganska säker de inte kört 93 från Luleå idag, då de just inte hade några vagnar eller lok att köra härifrån.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Ville Visa inlägg
    Antagligen är det fel på rapporteringen eller annars har de kanske problem med snön? De skulle varit förbi Aspeå vid det här laget.
    https://jvgfoto.se/trafikinfo/tag/?nr=7592&tpl=Gn%c3%a5

Edit: Nu kom de till Stormyran.
    Tåg 7592 körde på en älg på sträckan Aspeå-Holmån och fick en lokskada i samband med det men nu rullar som sagt tåget vidare norrut, just nu 127 minuter försenat.

Senast redigerat av Tobias den 2021-01-13 klockan 22:54:02.
    Har även en hemsida med blandade bilder på adress: http://www.tobbebilder.se

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Tåg 93/3993 är inställt hela sträckan Björnfjell-Stockholm C vad jag kan se.

Har även en hemsida med blandade bilder på adress: http://www.tobbebilder.se

Passagerare
    Medlem
    jul 2018

Tåg 94 verkar inte ha kommit till Älvsbyn ännu. någon som vet vad som hänt?

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av mry Visa inlägg
    Tåg 94 verkar inte ha kommit till Älvsbyn ännu. någon som vet vad som hänt?
    Siste notering på toget er avgang Jörn. Det er ikke noen tog i området som har gått sørover og dermed kan være mistenkbar kandidat for stopp, så jeg vil nok tippe at 94 har fått problemer nord for Jörn. Ser for eksempel at Cargonet sine sørgående tog ikke har forlatt Boden.

Alternativet er at det er oppstått feil på infrastruktur og at tog 94 er holdt igjen i Storträsk.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Det verkar vara mellan -25-30 I detta område. Så kallt för ett tåg

Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av AleWi Visa inlägg
    Nu är nattåg 92 inställt inatt.
    Citat Ursprungligen postat av ulf nyström Visa inlägg
    Vy kör 92 och 93 i natt, möjligen med andra nummer.
    https://jarnvagar.nu/project/snon-stoppade-tagen/
    Citat Ursprungligen postat av AleWi Visa inlägg
    Chattade med VY nu och de svarade "Tåg 94 ska gå som normalt idag har vi precis fått information om".
    På Trafikverkets hemsida står det att tåg 92 startar nu i Gävle och åker till Luleå.
    Citat Ursprungligen postat av Hans Broman Visa inlägg
    Jag kollade Trafikverkets trafikinformation nyss, och även där uppges att tåg 92 mot Luleå (dvs det senare av Vys båda nattåg norrut) är inställt i dag på delsträckan Stockholm - Gävle p g a oväder. Tåg 94 mot Riksgränsen skulle ha avgått 18.03 men blev försenat p g a fordonsfel och uppges ha avgått nyss, kl 19.40.
    Vi kan väl utgå från att jvgfoto.se visar rätt, när det ser ut som att 92 inte har gått under den gångna natten, alltså inte ens norr om Gävle.

Det blev alltså inte som Vy hade sagt till jarnvagar.nu: "Vy Tåg kommer att köra två nattåg natten till torsdag. 'Vi kör de sena avgångarna från Luleå och Stockholm och bokar om resenärerna från de tidiga tågen till dessa', säger Stefan Linder på Vy Tåg. Det innebär att Vy kör tåg 92 från Stockholm och tåg 93 från Luleå i dag, onsdag. - - - Från torsdag eftermiddag kommer Vys tåg att rulla som vanligt."

För min del tänker jag att det återstår att se om Vys alla fyra nattåg verkligen kommer att rulla natten mellan torsdag och fredag.

Senast redigerat av Hans Broman den 2021-01-14 klockan 10:36:52.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Ståle Ualand Visa inlägg
    Siste notering på toget er avgang Jörn. Det er ikke noen tog i området som har gått sørover og dermed kan være mistenkbar kandidat for stopp, så jeg vil nok tippe at 94 har fått problemer nord for Jörn. Ser for eksempel at Cargonet sine sørgående tog ikke har forlatt Boden.

Alternativet er at det er oppstått feil på infrastruktur og at tog 94 er holdt igjen i Storträsk.
    Som det ser ut nu så är ingenting i rörelse mellan Bastuträsk och Boden. 94 (3994) står still i Storträsk, Cargonet har två tåg i Älvsbyn (så de bör ha lämnat Boden...). Stål- och ARE-tåg finns också uppställda.

Senast redigerat av Törnis den 2021-01-14 klockan 10:38:45. Anledning: Rättat ord.

Medlem
    nov 2017

I varje fall hade Storträsk enligt SMHI -24° vid sextiden i morse, när 94 av allt att döma kom dit. Nu är det något mildare, -21°. (Men jag är medveten om att temperaturuppgifterna från SMHI är uppskattade så länge det inte handlar om egentliga väderstationer.)

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Tåg 94 (3994) står still i Storträsk, ca 7 mil nordväst om Skellefteå. Enligt Norran fick Räddningstjänsten efter kl 8 i morse begäran om att assistera evakuering av 200 passagerare. Tåget står några hundra meter från en vägkorsning. De som inte kan promenera får transport med bandvagn. Ca 20 grader kallt.
    Betalsida: https://norran.se/nyheter/artikel/20...atsen/jdm4e0vj

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

I varje fall hade Storträsk enligt SMHI -24° vid sextiden i morse, när 94 av allt att döma kom dit. Nu är det något mildare, -21°. (Men jag är medveten om att temperaturuppgifterna från SMHI är uppskattade så länge det inte handlar om egentliga väderstationer.)
    33 minus i Älvsbyn enligt radion.
    https://sverigesradio.se/artikel/kal...vaara-med-39-3

Edit: Ett tåg ska väl klara det? Är det strömlöst?

Senast redigerat av Ville den 2021-01-14 klockan 11:13:32.

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Vi kan väl utgå från att jvgfoto.se visar rätt, när det ser ut som att 92 inte har gått under den gångna natten, alltså inte ens norr om Gävle.

Det blev alltså inte som Vy hade sagt till jarnvagar.nu: "Vy Tåg kommer att köra två nattåg natten till torsdag. 'Vi kör de sena avgångarna från Luleå och Stockholm och bokar om resenärerna från de tidiga tågen till dessa', säger Stefan Linder på Vy Tåg. Det innebär att Vy kör tåg 92 från Stockholm och tåg 93 från Luleå i dag, onsdag. - - - Från torsdag eftermiddag kommer Vys tåg att rulla som vanligt."

För min del tänker jag att det återstår att se om Vys alla fyra nattåg verkligen kommer att rulla natten mellan torsdag och fredag.
    Nej, planerna ändrades uppenbarligen under kvällen.
    Jag var i kontakt med Vy vid 18-tiden och då var tanken fortfarande att köra 93:an.
    Å andra sidan var tanken att köra ett tåg i vardera riktningen och då stod 91:an klar att avgå så jag vet inte riktigt hur tankeverksamheten kan summeras.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Bothnia Visa inlägg
    Tåg 94 (3994) står still i Storträsk, ca 7 mil nordväst om Skellefteå. Enligt Norran fick Räddningstjänsten efter kl 8 i morse begäran om att assistera evakuering av 200 passagerare. Tåget står några hundra meter från en vägkorsning. De som inte kan promenera får transport med bandvagn. Ca 20 grader kallt.
    Betalsida: https://norran.se/nyheter/artikel/20...atsen/jdm4e0vj
    Dom resenärerna har ngt att berätta för barn och barnbarn!!

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Pelle Björkman Visa inlägg
    Dom resenärerna har ngt att berätta för barn och barnbarn!!
    Varför evakuering? Vågar man inte köra vidare pga kylan eller KAN man inte?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •