2020_07_19_53461red by Magnus Backman, on Flickr

Dags att resa vidare i TiB land. Siljansbanan norr om Tällberg är en sträcka som inte åks ofta för vår del så vi styrde kosan mot Mora, här ska vi just lämna Ludvika.


2020_07_19_53491red by Magnus Backman, on Flickr

Förutom att äta Lunch i Mora kunde vi även studera TÅGABs ankomst till stationen med tåg från Göteborg. Väldigt likt tåget vi själva åkte med dagen innan


2020_07_19_53519red by Magnus Backman, on Flickr

Rundgång i Mora.


2020_07_19_53551red by Magnus Backman, on Flickr

Strax efter dök vår Regina upp för återfärden till Borlänge.


2020_07_19_53564red by Magnus Backman, on Flickr

I Borlänge är det som vanligt liv och rörelse på godstrafiken. Hector Rails Vectron lok visade upp sig framför kameran.


2020_07_19_53579red by Magnus Backman, on Flickr

Lagom till att vår nästa TiB Regina mot Gävle dök upp hade TÅGAB tagit sig til Borlänge från Mora och avvaktar vidare färd mot Kristinehamn på spåret bredvid.


2020_07_19_53591red by Magnus Backman, on Flickr

Framme i Gävle där vi hittade en av ULs ER1 att studera innan vi begav oss till hotellet för att bli av med väskorna. Efter att ha lämnat väskorna på hotellet var det dags att sätta semestern på paus tillfälligt. Två kollegor hade i korus på ett möte lovat att jag absolut inte skulle ha något emot att spendera några timmar på semestern på platsbesök vid potentiella nya mötesspår längs Ostkustbanan som mitt Ressällskap höll på att utreda åt kollegorna. Kollegorna känner mig lite för väl


2020_07_19_53597red by Magnus Backman, on Flickr

En mult X55 passerar en av de potentiella platserna för nytt mötesspår vid Axmar bruk.


2020_07_19_53600red by Magnus Backman, on Flickr

Hyfsat rakt och fint dock lär man inte vilja bygga en ny bro så södra växeln bör hamna hitom bron om det blir aktuellt att bygga ett mötesspår, plankorsningar underlättar när man ska få bra överblick.


2020_07_19_53602red by Magnus Backman, on Flickr

Rak och hyfsat platt åt andra hållet också. Får väll se om det blir något av planen på ett nytt mötesspår.

Fortsättning följer.

/Magnus

Länkar till tidigare delar

Del 2
Del 1