Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 21

Ämne: Tack för visat intresse

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Tack för visat intresse

jag får tacka för all hjälpsamhet när jag inte kunde komma in på NYA Forumet. Nu löste det sej till slut med hjälp från min son. Men det kanske var onödigt att skriva enligt ett par personer som önskade att jag inte kommit in här. Bättre lycka nästa gång för nu är jag här till förtret för er.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Tack för visat intresse

Även jag har tagit mig in. Och då klarar nog alla det till slut.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Sääf Visa inlägg
    jag får tacka för all hjälpsamhet när jag inte kunde komma in på NYA Forumet. Nu löste det sej till slut med hjälp från min son. Men det kanske var onödigt att skriva enligt ett par personer som önskade att jag inte kommit in här. Bättre lycka nästa gång för nu är jag här till förtret för er.
    Det ser jag åtminstone fram emot att få ha dig här.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Du behövs även på det här forumet så välkommen !

Administratör Admins avatar
    Medlem
    sep 2017

Vi är alla olika och teamet här är redo att hjälpa. Välkommen. //Admin

Avställd
    Medlem
    mar 2018

Tack Sääf för att Du är med på tåget.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Fortsätt att vara en färgklick i vårt forum

Avställd
    Medlem
    mar 2018

Det här forumet ser lovande ut! Jag håller så sakterliga på att tröttna på facebook.

Avställd
    Medlem
    mar 2018

Så trevligt då kan vi även dryfta P-bortflyttningar m.m här :)

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Y7 1161 Visa inlägg
    Så trevligt då kan vi även dryfta P-bortflyttningar m.m här :)
    Vi kan kanske, men måste inte! Och inte SH* heller. :o

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Kom igen, det var en enda som skrev det så knappast representativt (tveklöst dålig stil av vederbörande).

Bra att du fick ordning på det hela!

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Ser ut som de flesta hittat över. Bara 5 nya meddelanden de senaste 24 timmarna i gamla Postvagnen. (Visste inte ens att det var en 24 timmarsgräns i "Senaste meddelanden" förrän nu)

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Mattias C Visa inlägg
    Kom igen, det var en enda som skrev det så knappast representativt (tveklöst dålig stil av vederbörande).

Bra att du fick ordning på det hela!
    Här svarar jag på ett inlägg som uppenbart förlorar på att inte citera föregående inlägg. Enda möjligheten att begripa vad som avses är att genom trådvisning ta reda på vilket inlägg det besvarar och så läsa det inlägget.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Göran Kannerby Visa inlägg
    Här svarar jag på ett inlägg som uppenbart förlorar på att inte citera föregående inlägg. Enda möjligheten att begripa vad som avses är att genom trådvisning ta reda på vilket inlägg det besvarar och så läsa det inlägget.
    Ok, en vanlig tumregel i andra forum som använder samma programvara är att man inte citerar trådstarten. Men jag får väl göra undantag här i PV.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Ok, en vanlig tumregel i andra forum som använder samma programvara är att man inte citerar trådstarten. Men jag får väl göra undantag här i PV.
    Förlåt en nyfiken fråga då: Brukar de då i de forumen vara så att alla citat-lösa inlägg där inget annat uttryckligen framgår anses vara direkta svar på trådstartsinlägget?

(jag är ärligt intresserad att få veta)

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Förlåt en nyfiken fråga då: Brukar de då i de forumen vara så att alla citat-lösa inlägg där inget annat uttryckligen framgår anses vara direkta svar på trådstartsinlägget?

Det här är ju bara ett problem om man läser lösryckta inlägg och inte hela trådar. I stora forum finns det ju inte ens en teoretisk chans att läsa allt utan man läser de trpdar som intresserar och då han msn givetvis läst trådstsrten. Många forum är också hårt modererade så alla inlägg är relaterade till trpdstarten. Vår avstickare om citering hade raderats bums.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Det här är ju bara ett problem om man läser lösryckta inlägg och inte hela trådar. I stora forum finns det ju inte ens en teoretisk chans att läsa allt utan man läser de trpdar som intresserar och då han msn givetvis läst trådstsrten. Många forum är också hårt modererade så alla inlägg är relaterade till trpdstarten. Vår avstickare om citering hade raderats bums.
    Jag uppfattar ditt svar som att man vid ett givet tillfälle sätter sig och läser hela tråden. Eventuella därefter tillkommande inlägg struntar man i. Så läser inte jag Postvagnen.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Jag uppfattar ditt svar som att man vid ett givet tillfälle sätter sig och läser hela tråden. Eventuella därefter tillkommande inlägg struntar man i. Så läser inte jag Postvagnen.
    Jag instämmer med Göran, jag läser inte hela tråden varje gång, utan följer dess utveckling (om den intresserar mig), och från gamla PV (där en del tyckte det citerades för mycket) så tog jag ett slumpmässigt inlägg och fann att två moderatorer hade var för sig svarat på trådstarten och bägge hade citerat den, så jag tycker nog att citering av trådstart är en PV-standard, och hoppas vi kan fortsätta med den. :)

1. Klass Hans Bromans avatar
    Medlem
    nov 2017

Sv: Tack för visat intresse - om citering

Samma här. Vilka tumregler som än är etablerade i andra forum så kommer det att förekomma att skribenter svarar utan citat av det enda skälet att knappen "Svara" verkade lämplig. Kanske är det så att en del andra forum bara befolkas av personer med stor vana från flera vBulletin-forum, men det kan vi inte räkna med i Postvagnen.

Senast redigerat av Hans Broman den 2018-03-06 klockan 07:46:53. Anledning: Strök överflödig text

Passagerare cgn1954s avatar
    Medlem
    mar 2018

Sv: Tack för visat intresse - om citering

Jag tror att detta sätter sig, det blir en inbyggd "kultur" hur man svarar, citerar, osv. Så som admin och medlem på andra forum så ser jag ju t ex att direkta svar utan citat normalt görs på det närmsta eller de närmast föregående inläggen. Kan innehålla ett citat på föregående inlägg förstås men det känns ju lite onödigt. Annars är det väl rätt naturligt om man vill svara på ett "sidospår" eller annan medlems inlägg än det senaste ängre upp i tråden att lyfta fram frågan med ett citat (helst inte på allt utan på det viktiga). Så... simma lugnt.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •