Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Nyheter från Järnvägsvärlden

Passagerare darthjpps avatar
    Medlem
    feb 2018

Nyheter från Järnvägsvärlden

Hittade denna kategori med vad som verkar vara pressreleaser från ett antal inblandade från Järnvägsbranschen. En riktigt rolig kategori att följa framöver, den verkar vara automatiserad. Dock kanske den skulle behöva en viss filtrering för att hålla sig mer till ämnet, även om flera av pressreleaserna som låg utanför Postvagnens intressesfär ändock var intressanta
    Ett roligt initiativ, som säkert kan vara nyttigt för flera i branschen, liksom för vanliga nyfikna.

Moderator / Sekr SJK Mattias Janssons avatar
    Medlem
    sep 2017

Sv: Nyheter från Järnvägsvärlden

Citat Ursprungligen postat av darthjpp Visa inlägg
    Hittade denna kategori med vad som verkar vara pressreleaser från ett antal inblandade från Järnvägsbranschen. En riktigt rolig kategori att följa framöver, den verkar vara automatiserad. Dock kanske den skulle behöva en viss filtrering för att hålla sig mer till ämnet, även om flera av pressreleaserna som låg utanför Postvagnens intressesfär ändock var intressanta
    Ett roligt initiativ, som säkert kan vara nyttigt för flera i branschen, liksom för vanliga nyfikna.
    Det går knappast att filtrera så, att t ex vissa meddelanden från TrV kommer med och andra inte gör det, men jag tror att det kommer att bli ett rätt marginellt problem.

Passagerare darthjpps avatar
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Mattias Jansson Visa inlägg
    Det går knappast att filtrera så, att t ex vissa meddelanden från TrV kommer med och andra inte gör det, men jag tror att det kommer att bli ett rätt marginellt problem.
    Som sagt, det kommer knappast att bli något stort problem. Det var mer en undran över funktionen som sådan, och vilka möjligheter som finns för filter. Tyvärr blir det ju snabbt ganska omfattande om man skall filtrera på olika metataggar och liknande, speciellt om det behöver göras manuellt. Jag gillar möjligheten att hålla sig uppdaterad och att ha flera intressanta källor samlade på ett ställe. Bra jobbat!

Administratör Admins avatar
    Medlem
    sep 2017

Tack för feed-back, det var kul att höra.

Allt som skrivs i den sektionen är officiella releaser från resp företag / myndighet. Jag har varit i kontakt med myndigheterna ifråga, vi har konton där det behövs.
    Vi kan inte filtrera, och man kan inte heller svara där, allt för att avgränsa det till vad företagen/myndigheterna faktiskt skriver. Idén är att kunna plocka upp ämnen där för att sedan diskutera på annan plats. Själv tycker jag att trafikverkets "järnvägspodd" är ett roligt inslag som lärt mig en del.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •