Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Bildlänk: VTG sidotippvagnar i tjänst för LKAB

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Bildlänk: VTG sidotippvagnar i tjänst för LKAB

Sedan en tid syns VTG tippvagnar i de tåg Hector kör för LKAB. Litt bör vara Fakks. Vagnarna går lastade från Luleå till Kiruna. Med vad är de lastade?

Bildlänk

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Bildlänk: VTG sidotippvagnar i tjänst för LKAB

Litra er Fans-u og vognene har numrene 31 85 31 85 6770 700-1, 701-9 og 702-7 - og vognene er trods regime 31 privatejede. De kom til VTG fra Rexwall.

Administratör X1000s avatar
    Medlem
    mar 2018

En som verkligen kan ta järnvägsbilder !

Bildlänk

Namn:  50713692183_03036d89fa_k.jpg
Visningar: 431
Storlek:  76,3 KB

Foto: Steffen Haase / flickr

Senast redigerat av X1000 den 2020-12-15 klockan 11:50:06. Anledning: Publicerad med tillstånd

Citat Ursprungligen postat av X1000 Visa inlägg
    En som verkligen kan ta järnvägsbilder iaf!

Foto: Steffen Haase / flickr
    Sånt här gör mig nyfiken, jag har alltid fått lära mig att lägga upp en bild direkt (särskilt då detta är en bild som sedan är upplagd på PVs server) inte är tillåtet utan fotografens tillstånd, även om man skriver vem som tagit den, medans en url-länk till själva bilden är tillåtet. Jag har sett att Admin ändrat ett inlägg postat tidigare där det var en länk, till att ändra till img-tagg istället för url, så jag blir lite fundersam på hur det är här? Är Steffen tillfrågad?

Men ja, Steffen är en väldigt bra fotograf. Hans instagram @lokf365 är väldigt sevärd!

//Joakim Wahlberg
    Alla mina bildberättelser finns samlade på jowahlen.se!

Administratör X1000s avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Joakim Wahlberg Visa inlägg
    Sånt här gör mig nyfiken, jag har alltid fått lära mig att lägga upp en bild direkt (särskilt då detta är en bild som sedan är upplagd på PVs server) inte är tillåtet utan fotografens tillstånd, även om man skriver vem som tagit den, medans en url-länk till själva bilden är tillåtet. Jag har sett att Admin ändrat ett inlägg postat tidigare där det var en länk, till att ändra till img-tagg istället för url, så jag blir lite fundersam på hur det är här? Är Steffen tillfrågad?

Men ja, Steffen är en väldigt bra fotograf. Hans instagram @lokf365 är väldigt sevärd!
    Jag håller med om att det är osäkert läge, och för att detta inte skall bli en tråd om upphovsrätt så har Upphovsmannen tillfrågats, avvaktar ok. Bilden borttagen tills dess.

Edit: Bild åter.

Senast redigerat av X1000 den 2020-12-15 klockan 11:50:54.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Hej
    Det är ok att visa min bild här, administrationen har fått tillstånd av mig tidigare.

LKAB kör lite test just nu, vagnar mellan Luleå och Kiruna är lastat med kalkstenar, vagnar mellan Vitåfors och Luleå med Macca.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •