Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Färglagd DSB-vagn

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Färglagd DSB-vagn

Bilden blir stor om ~original finns bakom bildadressen men mindre utan. Så var det endast ibland i tidigare PV.
    Bilden nedan utan ~original

Edit: I förhandsvisningen var översta bilden stoor men inte nu. Varför det? Emellanåt behöver bilder vara stooora. Varför kan inte ändrat inlägg förhandsvisas?

http://s25.photobucket.com/user/beng..._8412.jpg.html

Varför måste prefix väljas?

Sv: Färglagd DSB-vagn

Bilderna kan aldrig bli bredare än det tillgängliga utrymmet på skärmen. Det är bra eftersom man aldrig behöver skrolla för att se hela bilden. Vill du att man ska kunna se bilden i stort format får du lägga in en länk till bilden.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av David Larsson Visa inlägg
    Bilderna kan aldrig bli bredare än det tillgängliga utrymmet på skärmen. Det är bra eftersom man aldrig behöver skrolla för att se hela bilden. Vill du att man ska kunna se bilden i stort format får du lägga in en länk till bilden.
    En fördel med att visa en lagom stor bild (typ 800 pixlar bred) och därutöver ha en länk till en stor är att den lilla bilden går fortare att ladda för den som har dålig/långsam uppkoppling. För jag ser att den stora bilden är 10 gånger större i lagring än den mindre, men för mig ser jag allt tillräckligt bra i den mindre. Men, jag förstår att för modellbyggare och andra kan man behöva ha stora bilder.

Passagerare Simon Bs avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av David Larsson Visa inlägg
    Jättebra! Det var ett inte helt ovanligt problem i gamla PV att vissa mindre tekniskt bemedlade skribenter lade in gigantiska originalbilder direkt från kameran, som man tvingades öppna i ett nytt fönster för att kunna se i sin helhet utan att behöva scrolla. Då skippade man oftast att titta på den bilden alls.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •