Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: En reprisbild från 1976 - något att gissa på?

1. Klass Hans Bromans avatar
    Medlem
    nov 2017

En reprisbild från 1976 - något att gissa på?

Inför sjösättningen av Postvagnens nya form tänkte jag lägga ut ett antal bilder som jag för 10-15 år sedan har haft som tisdagsbild att gissa på. Det är fritt fram att gissa var bilderna är tagna, och jag kommer före veckans slut att bekräfta rätt svar. Men för de här reprisbilderna blir det inga poäng i den vanliga tisdagsligan.

Däremot finns det en annan poäng med den här bildvisningen. Det är bra att testa det här med bildgissning i nya forumet redan före första tisdagen i mars.

Direkt kan jag se att det tyvärr inte finns någon sekundvisning i nya forumet. Det verkar svårt att ordna någon motsvarighet till hack-i-häl-poäng, och även till 30-sekundersregeln.

Den här bilden tog jag 1976. Var?

Senast redigerat av Hans Broman den 2018-02-26 klockan 20:39:02.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Sv: En reprisbild från 1976 - något att gissa på?

Saltsjöbanan, men vilken station?

Medlem
    nov 2017

Ja, så långt är det rätt.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Saltsjö-Duvnäs

Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Carl Olof Mossberg Visa inlägg
    Saltsjö-Duvnäs
    Rätt svar. I gamla Postvagnen kunde jag ändra rubriken så att orden "rätt svar" kom med. Men det verkar inte gå i nya Postvagnen. Eller har jag läst på för dåligt?

Administratör Admins avatar
    Medlem
    sep 2017

Citat Ursprungligen postat av Hans Broman Visa inlägg
    Rätt svar. I gamla Postvagnen kunde jag ändra rubriken så att orden "rätt svar" kom med. Men det verkar inte gå i nya Postvagnen. Eller har jag läst på för dåligt?
    Prova med "Svara på ämne" - Röd knapp, därefter "Gå till avancerad". Nu borde du kunna redigera rubriken.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: En reprisbild från 1976 - något att gissa på? Ändrad rubrik

Funkar!

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Och det här var väl 12 Juli 1976 ?
    Vagnarna dekorerade med lövruskor som vid nedläggning men tursamt nog var det inte nedläggning men sista dag med den äldre vagnsparken. Efter någon tids avstängning för anpassning så rullade man igen fast med vagnar som egentligen beställts för T-banan

Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Lennart Petersen Visa inlägg
    Och det här var väl 12 Juli 1976 ?
    Vagnarna dekorerade med lövruskor som vid nedläggning men tursamt nog var det inte nedläggning men sista dag med den äldre vagnsparken. Efter någon tids avstängning för anpassning så rullade man igen fast med vagnar som egentligen beställts för T-banan
    Nej, det var söndagen den 27 juni samma år. Av någon anledning hade de tydligen lövruskor även då..

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Nej, det var söndagen den 27 juni samma år. Av någon anledning hade de tydligen lövruskor även då..
    Egentligen vet jag inte, men gissningsvis pga midsommar. Det är än idag ett normalt förfarande att löva vagnarna på midsommarafton.

Och sedan förväntar man sig förstås att "någon annan" tar ner dem, gärna genom s k tankeöverföring, och det kan ju möjligtvis förklara att de satt kvar så sent som på "annandag midsommar" :rolleyes: :)

Medlem
    nov 2017

- - -
    Direkt kan jag se att det tyvärr inte finns någon sekundvisning i nya forumet. Det verkar svårt att ordna någon motsvarighet till hack-i-häl-poäng, och även till 30-sekundersregeln.
    - - -

När jag skrev ovanstående var postningstidpunkten uttryckt i timmar och minuter. Nu har Admin lagt till sekunder. Utmärkt!

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Inför sjösättningen av Postvagnens nya form tänkte jag lägga ut ett antal bilder som jag för 10-15 år sedan har haft som tisdagsbild att gissa på. Det är fritt fram att gissa var bilderna är tagna, och jag kommer före veckans slut att bekräfta rätt svar. Men för de här reprisbilderna blir det inga poäng i den vanliga tisdagsligan.

Däremot finns det en annan poäng med den här bildvisningen. Det är bra att testa det här med bildgissning i nya forumet redan före första tisdagen i mars.

Den här bilden tog jag 1976. Var?
    Från 2011, visad förut, men ovanligt lik vinkel:

Jag borde väl ta en ny snart med tanke på Saltsjöbanans förändringar.

Medlem
    nov 2017

Hade den här tråden hört till en riktig tisdagsbild, så hade jag nog gett dig en stilpoäng.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •