Jag har upptäckt ett för mig nytt SJ nattåg 68 som går på lördagar Malmö 17.18 via Stockholm o Ljusdal till Duved 08.18 under perioden 11 febr - 15 april, verkar det som. Därmed går det två SJ nattåg dessa nätter, även det ordinarie via Sundsvall. Som jag förstår det är det samma tågsätt som annars (åtminstone vissa lördagar) går som tåg 2 Malmö - Stockholm med avgång från Malmö 22.34. Tåget återvänder sedan som tåg 67 från Duved på söndagen 15.01 och går samma tid från Stockholm 23.18 som annars tåg 1 till Malmö. Därmed verkar man få ihop tågomloppen så att de vanliga nattågen 1 och 2 gör litet extratjänst lördagar-söndagar som extraförstärkning till Jämtland ända från Malmö under vintersportsäsongen. Verkar ju mycket smart, alla sov- och liggplatser är slutsålda åtminstone de två närmaste helgerna.
Nu undrar jag om detta är något nytt för i år - jag har i varje fall inte upptäckt det tidigare, men kanske varit ouppmärksam?
Nu undrar jag om detta är något nytt för i år - jag har i varje fall inte upptäckt det tidigare, men kanske varit ouppmärksam?
Kommentar