Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ologiskt poäng-köp åt annan

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Rensa
nya inlägg

• Ologiskt poäng-köp åt annan

När jag nyss "köpte" en poäng-biljett hos SJ till sonen lyckades jag inte först att få in hans namn på den. När man kommer till fältet där namnet ska anges är det nämligen låst. Längre ned på sidan ska man ta bort bocken för "samla poäng" (som för övrigt saknar funktion eftersom poäng-resor inte ger några poäng), då frigörs fältet högre upp på sidan.

Inte alls användarvänligt!

Originally posted by Göran Kannerby View Post
    När jag nyss "köpte" en poäng-biljett hos SJ till sonen lyckades jag inte först att få in hans namn på den. När man kommer till fältet där namnet ska anges är det nämligen låst. Längre ned på sidan ska man ta bort bocken för "samla poäng" (som för övrigt saknar funktion eftersom poäng-resor inte ger några poäng), då frigörs fältet högre upp på sidan.

Inte alls användarvänligt!
    Man kan också bocka i och ur antal personer under Resenärer som pensionär eller vuxen, så öppnas också fältet för att ange namn på resenär. Bra att det är förifyllt om man loggat på eller angett Priokort men inte speciellt lysande att detta namn på resenär då är låst så man måste trixa på endera sätt när man köper biljett åt någon annan. (I och för sig logiskt om fältet är låst om man har angett ett Prionummer, för Priopoäng är rimligen personliga, men i många fall 'minns' datorn tidigare påloggningar och då är namnet ifyllt automatiskt, och låst!)

Kommentar

Håller med! Råkade själv ut för samma scenario. Varför föreslår SJ att man skall då bonus för en icke bonus-berättigad bonusresa? Förefaller vara en bugg pga dåliga systemutvecklare. Skärpning, SJ!

Kommentar

Originally posted by Bengt Persson View Post
        Håller med! Råkade själv ut för samma scenario. Varför föreslår SJ att man skall då bonus för en icke bonus-berättigad bonusresa? Förefaller vara en bugg pga dåliga systemutvecklare. Skärpning, SJ!
        Felanmäl då. Att testa komplexa system och verkligen hitta precis allt, är ingen barnlek.

Kommentar

Working...
        X