Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ovanligt SJ-lok

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Rensa
nya inlägg

• Ovanligt SJ-lok

I väntan på kraftigt försenade 644 som just nu för mig till Stockholm kom ett annat SJ-tåg in på spår 14 på Oslo S.

El 18 brukar annars vara NSB-rött. Tiderna förändras. Click image for larger version

Name:	20230310_151816.jpg
Views:	2656
Size:	629,6 KB
ID:	832

Originally posted by Hasse Hagberg View Post
    I väntan på kraftigt försenade 644 som just nu för mig till Stockholm kom ett annat SJ-tåg in på spår 14 på Oslo S.
    6 timmar på IC-tåg 644 utan servering. Hur är beläggningen idag? Det är ju fredag så det borde vara lite mer folk än andra dagar.

Kommentar

Originally posted by Per Krogh View Post

6 timmar på IC-tåg 644 utan servering. Hur är beläggningen idag? Det är ju fredag så det borde vara lite mer folk än andra dagar.
      Beläggningen tycks vara kring 50 %. 6 tim utan servering tycktes vara mycket överraskande för många. Ombordarna överhopades av frågor om bistro. Denna hade lämnats kvar redan i Stockholm med tåg 623.

En hungrig dam bjöds på en en morot av den mycket förstående AGS:en.

Just nu är jag I höjd med Vingåker och tåget är 122 min sent.

Kommentar

Beläggningen tycks vara kring 50 %. 6 tim utan servering tycktes vara mycket överraskande för många. Ombordarna överhopades av frågor om bistro. Denna hade lämnats kvar redan i Stockholm med tåg 623.
        Var det med någon form av bistrovagn med tåget? Det har annonserats ett tag nu att IC-tåg går utan servering. men åtminstone de Oslotåg jag sett har ändå en bistro eller BFS7 eller vad de kan heta med åtminstone kiosk, fast då annonserat på alla möjliga sätt att tåget ska sakna servering. Jag fick sms innan också häromdagen men det går tydligen inte till alla och först måste ju SJ åtminstone ha ett mobiltelefonnr till resenären.

Kommentar

Just nu är jag I höjd med Vingåker och tåget är 122 min sent.
          Ja 648 ankom Stockholm C endast 3 min efter 644 ser jag. Det tåget låg väl inte speciellt långt bakom redan från Oslo!

Kommentar

Originally posted by Per Krogh View Post

Var det med någon form av bistrovagn med på tåget?
            Nej. Enligt uppgift från tågets förare berodde förseningen på att 623 (som vände till 644) blev försenad redan i Hagalund där en vagn befanns ha ett elfel. Tåget byttes till ett utan bistrovagn och förseningen blev avsevärd redan från Cst.

Kommentar

El 18 brukar annars vara NSB-rött. Tiderna förändras.
              SJ Norge som kör på uppdrag åt staten Oslo-Trondheim och ett antal dieselbanor, använder sådana lok Oslo-Trondheim.
              Där är detta lok normalt.

Kommentar

Originally posted by Bengt Larsson View Post

SJ Norge som kör på uppdrag åt staten Oslo-Trondheim och ett antal dieselbanor, använder sådana lok Oslo-Trondheim.
                Där är detta lok normalt.
                Har du sett nåt då?

Kommentar

Dette fargedesignet er helt ordinært for de El18 som SJN bruker i sine tog Oslo-Trondheim. Vy Tog har også beholdt disse fargene på sine 18-lok på Bergensbanen. Likeledes Vy-gruppen på Flåmsbana.

Det er dermed bare tre av 21 gjenværende El18 som ikke har disse fargene, GoAhead sine tre på Sørlandsbanen.

Kommentar

Working...
                  X