Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uppsala Ö 1975

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Rensa
nya inlägg

• Uppsala Ö 1975

Denna bild för att testa uppladdningsfunktionen hos nya Postvagnen, men det kan vara intressant att konstatera att allt som finns kvar på bilden i dag är godsmagasinet dolt bakom G-vagnarna. Tom det då ganska nya Sivia huset i bakgrunden nyligen rivits. L

Originally posted by Lennart Strömquist View Post

Denna bild för att testa uppladdningsfunktionen hos nya Postvagnen, men det kan vara intressant att konstatera att allt som finns kvar på bilden i dag är godsmagasinet dolt bakom G-vagnarna. Tom det då ganska nya Sivia huset i bakgrunden nyligen rivits. L
    Tyvärr ser jag ingen bild

Kommentar

Inte jag heller

Kommentar

Då måste jag ha gjort fel. Lennart

Kommentar

Du kan väl prova igen.

Kommentar

Click image for larger version

Name:	1975 Uppsala Ö, Överföringsvagn.jpg
Views:	603
Size:	328,7 KB
ID:	1197
            Bättre än så här blir det inte. Siviahuset i bakgrunden nyligen rivet, spårområdet sedan länge bebyggt. L

Kommentar

Originally posted by Lennart Strömquist View Post
              Click image for larger version  Name:	1975 Uppsala Ö, Överföringsvagn.jpg Views:	212 Size:	328,7 KB ID:	1197
              Bättre än så här blir det inte. Siviahuset i bakgrunden nyligen rivet, spårområdet sedan länge bebyggt. L
              Ändå en bra dokumentation över hur det var för ändå inte så länge sedan.
              På flygbild från 1999 finns (det mesta av) detta fortfarande kvar:

Och så har jag letat fram vad Siviahuset är/var.
              Man lär sig något varje dag!
              På flygbilden från 1960 finns inte Siviahuset.

Bangårdsområdet var mycket stort jämfört med nuläget.
              Kanske hade en del av det borttagna området behövts till fler spår för utökad trafik framöver...

Kommentar

Working...
              X