Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tredje tisdagsbilden 1029 C

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Rensa
nya inlägg

• Tredje tisdagsbilden 1029 C

Vad heter orten?

Click image for larger version

Name:	N129058.jpg
Views:	1356
Size:	223,5 KB
ID:	534

Mora

Kommentar

Mora

Kommentar

Mora

Kommentar

Mora

Kommentar

Originally posted by Ulf Broman View Post
            Mora
            Mora är rätt. Bilden är tagen den 21 april 2012. Jag vet inget om godståget, men gissar i efterhand att det är ett fliståg som just har ankommit från Sveg.

PS Den blå fackverksbron i bildens vänstra del är järnvägsbron över Österdalälvens korta sund mellan Orsasjön och Siljan.

Kommentar

Som vanligt kommer dagens sista tisdagsbild, den utländska, kl 20.40. Men från nästa tisdag kommer ett tidigare klockslag att gälla. Mer om detta när jag visar dagens utländska.

Kommentar

Jag tror att det är ett tomtåg på väg till sågen i Blyberg på Älvdalsbanan. Green Cargo kör dit, men mig veterligen inte till Sveg.

Kommentar

Östra halvan av Mora bangård - numera Mora central! Mest troligt är att Td-loket just anlänt över bron med lastade flisvagnar från SiljansSågen. Hade bilden varit från idag så vet jag att så är fallet. På eftermiddagen drar samma Td upp till Blybergssågen (samma koncern) på Älvdalsbanan, men då är det alltid boggievagnar med tre fliscontainers på varje, i regel 13 vagnar+ 3-5 slutna vagnar för sågade exportprodukter, 5-6 dagar i veckan.

Kommentar

Originally posted by Thomas Edoff View Post
                    Östra halvan av Mora bangård - numera Mora central! Mest troligt är att Td-loket just anlänt över bron med lastade flisvagnar från SiljansSågen. Hade bilden varit från idag så vet jag att så är fallet. På eftermiddagen drar samma Td upp till Blybergssågen (samma koncern) på Älvdalsbanan, men då är det alltid boggievagnar med tre fliscontainers på varje, i regel 13 vagnar+ 3-5 slutna vagnar för sågade exportprodukter, 5-6 dagar i veckan.
                    Intressant. Antar att det även 2012 kunde inträffa även på en lördag i april. Jag tog bilden kl 10.30. Td med vagnar kan omöjligen ha gått till Blyberg då, för kanske fem - tio minuter senare gick SMoK:s rälsbusståg ut på Älvdalsbanan och disponerade den i åtminstone tre timmar.

Kommentar

Working...
                    X