Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tidningen Tåg - 52 år

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Rensa
nya inlägg

• Tidningen Tåg - 52 år

Ja, i alla fall för mig så har det varit en vänskap under 52 år. Det har väl förstås varit andra prioriteringar i livet men alltid lika kul när den dyker upp i brevlådan.

Ett litet citat från Tåg-Nytt 1971.

"Ma-loken fick en hedersbevisning i Umeå 10/12 (1970) då Järnvägsmannaförbundets lokalavdelning i Vännäs hotade med sittstrejk om inte Da- och Du-loken på Norra stambanan Ånge-Vännäs senast 15 mars ersatts med Ma-lok."

Mvh/Alex

Click image for larger version

Name:	333915966_603290521164389_3829838007306022136_n.jpg
Views:	1342
Size:	334,0 KB
ID:	460

1969 för min del. Det var en tid när medlemmar fullkomligt strömmade in och SJK ökade i rekordtakt.
    Mest var det 40-talister som vuxit upp med modelljärnväg.
    Noterar att jag var mycket nöjd med Tåg 1/2023 som kom i fredags.

Kommentar

Tåg har blivit mycket mångsidig. Inte med avseende på sidantalet utan på innehållet. Man balanserar bra nu mellan plastspårvagnar på tyska mässor och svartvita skarvslag och visslande vattenkokare. Dvs Lokomotiv.

Kommentar

Det jag har problem med är att kunna se kartor, skisser m m som presenteras i ett mycket lite format. Önskvärt med större format.

Kommentar

Originally posted by Kjell-Urban Näs View Post
          Det jag har problem med är att kunna se kartor, skisser m m som presenteras i ett mycket lite format. Önskvärt med större format.
          Ja kartan från Schweiz var alldelrs för liten... utan förstoringsglas som jag inte har.
          Men överskådliga kartor är alltid välkomna

Kommentar

Brukar stoppa in mina tidningar i scannern, vill jag detaljgranska bilderna är det bara att klicka på förstora knappen!

Kommentar

Working...
            X