Halv-medlem?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Rensa
nya inlägg
  • Göran Kannerby
    SJK-medlem
    • Feb 2023
    • 1137

    Halv-medlem?

    En intressant observation: När man registrerat sig är man också inloggad, men utan behörigheter. Kan upplevas som något förvillande.
  • Niklas Bygdestam
    Super Moderator
    • Feb 2023
    • 426

    #2
    Som det fungerar just nu måste någon moderator göra en manuell bekräftelse. Givetvis kan ju detta ta olika lång tid för olika som ansöker beroende om någon moderator råkar vara inne för ögonblicket.

    Men som jag förstår så har du detta "halva medlemskap? under den tid som gäller från det att du ansökt men innan en moderator hunnit bekräfta dig?

    Kommentar

    • Göran Kannerby
      SJK-medlem
      • Feb 2023
      • 1137

      #3
      Nej, under väntetiden kan man enbart se att man är inloggad, man kan inte skriva inlägg och har inte heller tillgång till det som är förbehållet medlemmar. Så nu är jag medlem fullt ut! :-)

      Kommentar

      • Niklas Bygdestam
        Super Moderator
        • Feb 2023
        • 426

        #4
        Originally posted by Göran Kannerby View Post
        Nej, under väntetiden kan man enbart se att man är inloggad, man kan inte skriva inlägg och har inte heller tillgång till det som är förbehållet medlemmar. Så nu är jag medlem fullt ut! :-)
        Den som är duktigast på det tekniska är Gunnar Ekeving. Vi får bolla över den här frågan till honom

        Kommentar

        • Göran Kannerby
          SJK-medlem
          • Feb 2023
          • 1137

          #5
          Originally posted by Niklas Bygdestam View Post

          Den som är duktigast på det tekniska är Gunnar Ekeving. Vi får bolla över den här frågan till honom
          OK. Jag tror i och för sig att lämpligaste åtgärden är information till den som registrerar sig, med innebörden att man kommer att anges som inloggad omedelbart efter registreringen, men utan behörigheter tills registreringen godkänts.

          Kommentar

          • Gunnar Ekeving
            SJK-medlem
            • Jan 2023
            • 162

            #6
            Tack för påpekandet; jag har nu ändrat så man får lite tydligare information dels i registreringsbilden och dels direkt efter att man registrerat sig.

            Kommentar

            Working...
            X