Svenska Järnvägsklubben

SJK Postvagnen - Arkiv 2008-2018

Åter till forumets huvudsida
Linjär

To DB Schenker MZ på vej til Malmö (Allmänt)

av Jan Lundstrøm @, Næstved, fredagen 11 december 2015, 10:57:50

DB Schenker MZ 1451 och 1460 medfølger i dag i Gt 44914 Kolding - Malmö Godsbangård. Det vides desværre ikke om de to lokomotiver er solgt, eller om de skal renoveres i Sverige.

Er der nogen der ved hvad der er sket/sker med Contec Rail MX 1006, der vel for snart et års tid siden kom til Svensk Tågkraft i Nässjö - officielt for at blive revideret, men den er ikke vendt tilbage og ved et besøg i Nässjö i september kunne jeg ikke umiddelbart se den.

1691 visningar

To DB Schenker MZ på vej til Malmö

av Bosse Sibbmark @, Solberga, fredagen 11 december 2015, 11:22:32 @ Jan Lundstrøm

Er der nogen der ved hvad der er sket/sker med Contec Rail MX 1006, der vel for snart et års tid siden kom til Svensk Tågkraft i Nässjö - officielt for at blive revideret, men den er ikke vendt tilbage og ved et besøg i Nässjö i september kunne jeg ikke umiddelbart se den.

Sist jag såg den var för några veckor sedan i Nässjö. Jag har inte varit i närheten av platsen den står sedan dess, så jag vet inte om den har rört på sig.

/Bosse

1367 visningar

av Bernt Talbrant @, Borås / Nässjö, fredagen 11 december 2015, 11:34:17 @ Bosse Sibbmark

Sist jag såg den var för några veckor sedan i Nässjö. Jag har inte varit i närheten av platsen den står sedan dess, så jag vet inte om den har rört på sig.

/Bosse

Så vitt jag vet finns 1006 mycket riktigt kvar i Nässjö.

1416 visningar

av tågab rules @, Deje, fredagen 11 december 2015, 23:35:18 @ Jan Lundstrøm

Nordic Re-finance har köpt dssa två enligt uppgift.
:-)

---
"Gammeldanskar" levererar.

903 visningar

To DB Schenker MZ på vej til Malmö - bildlänk

av Rask Ingemann Lambertsen, mndagen 21 december 2015, 20:55:45 @ Jan Lundstrøm

DB Schenker MZ 1451 och 1460 medfølger i dag i Gt 44914 Kolding - Malmö Godsbangård.

Tak for tippet. Jeg nåede at fotografere toget i Ørestad.

Med venlig hilsen,
Rask Ingemann Lambertsen

443 visningar
Postvagnen har 6190 registrerade användare som har gjort 1165810 inlägg i 105592 trådar. Just nu är vi 0 inloggade och 3 gäster (totalt 3).
Kontakta