Svenska Järnvägsklubben

SJK Postvagnen - Arkiv 2008-2018

Åter till forumets huvudsida
Linjär

"Järnvägen, nyckel till ny guldålder – nu som då" (Gunnar Wetterberg) (Allmänt)

av arskortguldsj ⌂ @, Handen, mndagen 29 april 2013, 16:48:53
redigerad av arskortguldsj, mndagen 29 april 2013, 16:52:32

[image]

På SJs Framtidsstämma den 29 april höll Gunnar Wetterberg en presentation under rubriken "Järnvägen, nyckel till ny guldålder – nu som då"

Gunnar är en mycket kunnig och framförallt entusiasmerande berättare som jag tror kan vara av intresse att ta del av.

Så sätt på er hörlurarna och sätt av 35 minuter så tar Gunnar med er på en hissnande historisk resa.

"Järnvägen, nyckel till ny guldålder – nu som då" (Gunnar Wetterberg)

Enjoy!

/Årskort Guld SJ

Filmat på SJ Framtidsstämma i SJs lokaler på Vasagatan 10 den 29 april 2013.
Kamera: Canon HV30
Mikrofon: Røde VideoMic Pro
Stativ: Velbon C-600
Redigerat i Sony Vegas Pro 11.0

Filmat och publiceras med tillstånd av SJ och medverkande.

---
Nu över 1.500 följare på Youtube där du kan se mina över 1.300 tågfilmer på kanalen Årskortguld Sj

882 visningar

av AK44, mndagen 29 april 2013, 20:44:28 @ arskortguldsj

Applåd, applåd, applåd, applåd! :-)

Filmen stannade ganska tidigt, men ljudet fortsatte att fungera hela föredraget ut. Var det något fel i min dator eller hade någon annan samma problem (som i och för sig inte var viktigt)?

425 visningar

av Mattias Jansson @, Uppsala, mndagen 29 april 2013, 21:10:52 @ AK44

Applåd, applåd, applåd, applåd! :-)

Filmen stannade ganska tidigt, men ljudet fortsatte att fungera hela föredraget ut. Var det något fel i min dator eller hade någon annan samma problem (som i och för sig inte var viktigt)?

Jag hade bild hela tiden.
Han är en bra föreläsare, och ironiskt nog kan man även se det i att han faktiskt gjorde ett par fel. Någon rejäl förenkling om järnvägsbyggandets historia i avsnittet om Gripenstedt, samt att det han sa om Belgiens järnvägsbyggande inte stämde helt, eftersom man där faktiskt byggde ett stomnät statligt precis som i Sverige, fast tjugo år tidigare. Men i en kort presentation så är förenklingar helt okej om det relevanta budskapet går fram, och det gjorde det. Ovana föreläsare håller sig ibland stenhårt till stoffet, och även om det innebär att de aldrig kan beslås med minsta felaktighet kan det göra presentationen som helhet mindre lyckad. Inte så att jag uppmanar folk att medvetet "göra fel" men Wetterberg vet säkerligen vad han håller på med, och resultatet är inte att ta miste på.

426 visningar

av AK44, tisdagen 30 april 2013, 10:57:57 @ Mattias Jansson

Jag kollade i dag igen och nu fungerade både blid och ljud hela tiden. Det måste ha varit något tillfälligt i går.

287 visningar
Postvagnen har 6190 registrerade användare som har gjort 1165810 inlägg i 105592 trådar. Just nu är vi 0 inloggade och 3 gäster (totalt 3).
Kontakta