Svenska Järnvägsklubben

SJK Postvagnen - Arkiv 2008-2018

Åter till forumets huvudsida
Öppna tråden

En resa på Transsibiriska järnvägen sommaren 2014, dag 4 (Reseberättelser)

av Ulf Broman @, Kista, lrdagen 29 augusti 2015, 23:24:28 @ bengt l

[image]
Denna dag fick vi vår måltid ungefär vid lunchdags (cirka 13.30 Moskva-tid).
Vi fick först som sagt en soppa, åt minestrone-hållet, serverat i dessa fina krus, med tillhörande lock för att underlätta transporten från restaurangvagnen till vår vagn.

Serveras måltider vid klockslag enligt Moskva-tid eller lokal tid?

Säg det. ;-)

Vi hade inte hittat information i förväg, inte ens på Seat61, om ungefär när man skulle få maten, och vi blev inte tillfrågade om när vi ville ha den, utan den brukade dyka upp någonstans mellan 12 och 14 lokal tid om jag minns rätt.
Eftersom vi fick den serverad i kupén så behövde vi ju inte veta i förväg, vi hade ju inte så mycket annat för oss. De undvek förstås att servera i samband med något längre stationsuppehåll.
Så fort vi såg dem komma med maten, så gick jag iväg och köpte den kalla ölen.

Jag skrev någonstans att vi fick frukost, men egentligen fick vi varje dag en påse med samma saker, bland annat ett par vetebullar/småfranska, syltpaket, flaska mineralvatten, tepåsar och kaffepulver, chokladkaka och kanske något mer jag inte minns. Tillgång till hett vatten hade vi ju alltid i vagnen.
Vi köpte ofta mjukostpaket på stationerna för att kunna skapa något frukostliknande av det hela.

Forumet är stängt för nya inlägg
  514 visningar

Hela tråden:

Postvagnen har 6190 registrerade användare som har gjort 1165810 inlägg i 105592 trådar. Just nu är vi 0 inloggade och 3 gäster (totalt 3).
Kontakta