Svenska Järnvägsklubben

SJK Postvagnen - Arkiv 2008-2018

Åter till forumets huvudsida
Öppna tråden

Ute på långresa - Del 27, mycket diesel och containrar i 2 våningar (Reseberättelser)

av Andreas S @, Uppsala, onsdagen 31 januari 2018, 09:13:36 @ Till

Först: tack för att vi får följa din fantastiska resa!

Men det började bli dags att cykla tillbaka till Union Station för min första resa med mitt USA Rail Pass. Stationen har en trevlig innergård och en fantastisk atmosfär i banhallen.
[image]
[image]
[image]

Testade du Amtraks "boarding" för fjärrtågen, det vill säga att man ställer sig vid en skylt "avgående tåg norrut" eller liknande inne i vänthallen en halvtimme innan, och sedan går på led efter en Amtrak-anställd ut till spåren? :-D

När jag själv första gången (2013) skulle åka tåg härifrån och dök upp på plattformen 10 minuter innan avgång utan biljett (man kan väl köpa biljett via mobilen, tänkte jag) så skrattade mest personalen :-P (men det gick!)

Banan följer delvis stillahavskusten, men slingrar sig också en hel del uppför bergen en bit inåt landet, särskilt strax norr om San Luis.
[image]

Hade du åkt här för en dryg månad sedan, så hade du nog kunnat spana på buskbränder (om inte tågen var inställda då).

Forumet är stängt för nya inlägg
  888 visningar

Hela tråden:

Postvagnen har 6190 registrerade användare som har gjort 1165810 inlägg i 105592 trådar. Just nu är vi 0 inloggade och 3 gäster (totalt 3).
Kontakta