Svenska Järnvägsklubben

SJK Postvagnen - Arkiv 2008-2018

Åter till forumets huvudsida
Öppna tråden

Ute på långresa - Del 26, korsa Stilla havet genom fusk (Reseberättelser)

av Göran Kannerby ⌂ @, Växjö, sndagen 28 januari 2018, 15:23:38 @ Till

USA har ett synnerligen besvärligt tullformulär där man ska ange vilka länder man har besökt på den aktuella resan innan man har kommit till USA. Och då är det inte bara de senaste 3 eller liknande som på det sydkoreanska formuläret, utan tydligen alla! Och sant ska det också vara!
Men jag var väl förberedd, hade tagit med mig en supertunn tuschpenna och hade redan övat hemma att fylla i alla länder. Det ska ju vara sanningen, hela sanningen och inget än sanningen. Och jag fick in namnen på alla 17 länder! Nja, jag skrev 3 rader i formulärets 2 fält, och Japan stack ut lite, men annars såg det väl bra ut...

Förefaller saknas en definition på vad som ska räknas in i "this trip to the USA", då måste man väl ta med alla länder man besökt under livets långa resa? :-)

Tack för reseberättelsen!

---
: - )

Järnvägsgeneralist, kan ganska lite om väldigt mycket.

Läs gärna mellan raderna, men tänk på att det inte är jag som skrivit där. Själv läser jag oftast bara de skrivna raderna.

Praeterea censeo Carthaginem esse delendam.

Forumet är stängt för nya inlägg
  765 visningar

Hela tråden:

Postvagnen har 6190 registrerade användare som har gjort 1165810 inlägg i 105592 trådar. Just nu är vi 0 inloggade och 3 gäster (totalt 3).
Kontakta