Svenska Järnvägsklubben

SJK Postvagnen - Arkiv 2008-2018

Åter till forumets huvudsida
Öppna tråden

Ute på långresa - Del 21 – Jorden runt? Det får vi väl censurera! ;-) (Reseberättelser)

av Arne, Kungsholmen 王の島, fredagen 19 maj 2017, 21:34:19 @ Till

Hej,

Till avslöjar sina resplaner på en sida i resdagboken.
Kolla in bakgrundsbilden i form av en världskarta.

Oj, då får vi nog censurera lite så länge! :-v
Så blir det när man lämnar för många spår på nätet... Den där sidan har jag inte mäktat med att uppdatera på ett tag, jag hade så mycket strul med datorn, telefonen, lagringstjänsten och annat som har kostat ofantligt mycket tid... Själva resan har dock gått med förvånansvärt lite strul, trots att jag ofta har ordnat transport och övernattningar med kort varsel.

Till

Ja, det här med att finnas i cybervärlden och lämna spår efter sig är alltid ett problem! :-)

Men personligen vill jag påpeka att när jag skrev mitt inlägg som första svar på Tills senaste reseavsnitt (del 21) hade jag ingen aning om att han fanns på den här andra internetdagboken på nätet. Så att jag efter att ha berömt Till för ytterligare ett fint och intressant avsnitt så dristade jag mig att i rubriken lägga till "– Jorden runt?"

Men jag hade två alternativa fortsättningar som jag föreslog, dels att som Phileas Fogg fortsätta resan jorden runt via USA och England/Kontinenten och dels alternativet att från Japan och Vladivostok resa med Transibiriska järnvägen tillbaka genom Ryssland. Jag frågade också vilka odds på dessa två resealternativ som vadslagningsbyråerna ger.

Nu visade det sig att Till kanske oavsiktligt lämnat ett ledtrådsspår efter sig på nätet. Men jag tycker att det inte är konstigt om vi även utan tillkommande Internetspår har spekulerat lite i resrutten; hans reseberättelse är en av Postvagnens allra bästa över huvud taget så att vi funderat över tänkbara tågrutter hem är trots allt rätt naturligt! :-)

---
/Arne 😊☮
en Kungsholmsbos syn på den moderna järnvägens sanna ansikte
•アルネ
王の島人から見たモダンな鉄道の素顔
---
「猿も木から落ちる」
(saru mo ki kara ochiru)
"Even monkeys fall from trees"

Forumet är stängt för nya inlägg
  415 visningar

Hela tråden:

Postvagnen har 6190 registrerade användare som har gjort 1165810 inlägg i 105592 trådar. Just nu är vi 0 inloggade och 3 gäster (totalt 3).
Kontakta