Svenska Järnvägsklubben

SJK Postvagnen - Arkiv 2008-2018

Åter till forumets huvudsida
Öppna tråden

Ute på långresa - Del 18, bagaget m m (Reseberättelser)

av Niklas Bygdestam @, Uppsala, onsdagen 3 maj 2017, 00:19:33 @ Till

Hej,

inklusive de fyra dagarna i DPRK.

Det var faktiskt bara 2 nätter i Pyongyang och 3 dagar, med intensivt program.

Den här sista (?) delrapporten från din långa resa

Var inte orolig, det är långt ifrån sista! ;-)

var som grädden på moset så att säga! :-tu gånger 5 alltså!

Det var mycket jobb men ett stort nöje att skriva, jag tackar för uppskattningen!

Förresten, hur gick det med den hopfällbara Bromptoncykeln under vistelsen i Nord Korea? Jag antar att du inte lämnade den kvar vid kinesiska gränsen även om du kanske hade minimal användning av cykeln under vistelsen i Pyongyang och Panmunjom? :-)

Jag lämnade Cykeln och större delen av bagaget på hotellet i Dangdong för att ha så lite packning som möjligt. Dels visste jag att tullkontrollen skulle vara rigorös, så jag ville inte ha jättestora mängder som tullpersonalen skulle genomsöka. I fall att foton och andra datafiler skulle granskas (vilket dock inte skedde) ville jag inte ha allt med mig och ha fullständigt och färskt backup kvar i Kina. Sedan är det saker som är förbjudna, som starka teleobjektiv som jag inte ville riskera få beslagtagen.
Så Nordkorea är det enda landet på resan där jag inte har cyklat.

Läs här vad Försvarsmakten har att skriva om detta på sin svenska hemsida:

Tack för infon!

Till

Det sägs att hotellen och hotellrummen kan vara avlyssnade. Hade du detta i tankarna när du var där?

---
Никлас Быгдестам
Allmänt intresserad av järnvägar. Inriktar mig på Europa. Jag bor i Uppsala :-EU

Forumet är stängt för nya inlägg
  628 visningar

Hela tråden:

Postvagnen har 6190 registrerade användare som har gjort 1165810 inlägg i 105592 trådar. Just nu är vi 0 inloggade och 3 gäster (totalt 3).
Kontakta